2010-10-10

Mysteriet med den försvunna Topplistan och de försvunna politikerna

Jag har fått många frågor om varför jag inte bloggar så mycket nu efter valet. Det största skälet är att min mamma bara några dagar efter valet fick en cancerdiagnos. En ovanligt otäck variant dessutom. Jag är enda barnet och vill förstås lägga all ledig tid på att stötta henne. Härom dagen blev hon opererad och läkarna hyser gott hopp. Då gör jag det också. Ni som träffar på mig till vardags och mot förmodan inte vet om läget behöver varken undvika ämnet eller känna er tvungna att prata om det. Jag har fått mycket och varmt stöd vilket har hjälpt mig att i min tur stödja mamma. Jag skulle kunna skriva mycket och långt om detta men väljer att stanna där.
- - -
Men det är inte bara jag som dragit ner på bloggandet. Många tycker det är underligt att politikerna var så oerhört närvarande innan valet för att sedan bara försvinna. Skälet är att många av oss sitter och förhandlar om de kommande fyra åren. Tids nog pockar vi på uppmärksamhet igen.

Jag tänker inte överge bloggandet. Topplistan kommer tillbaka. Precis som Kent Persson passar jag däremot på att känna efter lite vilken ton jag ska ha på bloggen och om jag ska nischa skrivandet på något annat sätt. Efter en valrörelse kan man känna att det behövs lite nya perspektiv. Kanske skulle jag också behöva en ny layout? Vi får se :-)
- - -
Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

1 kommentar:

ua sa...

Hoppas det går bra för din mamma!