2010-02-28

Mona Sahlin vågar inte möta Maud Olofsson

Att Mona Sahlin har svårt att hålla lugnet i debatter mot Maud Olofsson är ingen nyhet. Men man kan ändå vänta sig lite mer rakryggat beteende än så här.

Inför kvällens debatt om hushållsnära tjänster i Agenda har Sahlin lämnat walk-over. Hon skickar istället en anonym riksdagsledamot som ska möta näringsministern.

Jag tror att svenska folket är mycket intresserade av Sahlins syn på avdrag för hushållsnära tjänster efter veckans stora debatt i frågan. Men nu duckar hon och inga besked ges.

Maud Olofsson uppmanar i Expressen Mona Sahlin att ta sitt ansvar:

Än är det inte för sent. Jag uppmanar Sahlin att komma till Agenda-studion, säger Olofsson

Vi får väl se. Givet sambandet att sossarnas opinionssiffror går ner när Mona Sahlin visar sig och givet att de inte vet vad de vill i frågan, ska man nog inte hoppas på för mycket.
- - -
Andra intressanta bloggar om , , , , , , ,

5 kommentarer:

Esse sa...

Att en företrädare för en regering som har satt i system att undvika debatter med oppositionen http://www.expressen.se/Nyheter/1.1826589/regeringen-staller-in-debatter-med-oppositionen nu anklagar d.s för feghet är bara löjligt.

Kanske någon skulle ha påminnt Maud Olofsson om hennes vägran att ta debatten under SAAB-krisen till exempel? http://www.gt.se/Nyheter/1.1794533/olofsson-vagrade-debattera-med-ohly innan hon gör bort sig ännu mer? Kasta inte sten när ni sitter i glashus.

Anonym sa...

Trams Esse! Var det någon som tog debatten i fordonskrisen så var det banne mig Maud. Hur många gånger stod hon inte i Aktuellt, i riksdagen och på plats i Trollhättan ?? Här har du ett dåligt case sannerligen!

Stefan S. sa...

Per: Har du raderat mitt inlägg? I så fall varför? Vilken regel överträdde jag?

perankersjo sa...

Hej Stefan!

Du vräkte ur dig irrelevanta otrevligheter om Maud Olofsson och Centerpartiet i allmänhet.

Stefan S. sa...

Gjorde jag? På vilket sätt skilde det sig från det du skriver om sossar i allmänhet?
Bröt jag mot någon regel?