2009-10-24

Arma företagare om MP, Sahlin och Ohly får styra

Sällan har jag läst en artikel som är så tom på innehåll som dagens Brännpunkt från Miljöpartiet. Inte konstigt då temat är MP och företagande. Lite så att man skulle kunna skämta: "Vad heter världens tunnaste bok? -Miljöpartistisk politik som lett till fler företag."

Först ska jag berätta att jag tycker MP definitivt är det vettigaste partiet i det rödgröna vänsterblocket. Med det sagt så ska jag också säga att jag tycker att de är extremistiska i sin politik - som ofta går ut på förbud, höga skatter och pekpinnar. Dessutom är en röst på miljöpartiet också en röst på Sahlin och Ohly.

Hittills har de rödgröna partierna inte direkt optimerat genom att ta fram respektive partis starka sidor. Snarare har de lockat fram det sämsta hos varandra. Minns till exempel hur de tävlade om vem som kunde höja skatten mest bara för några veckor sedan. Miljöpartiet har också lovat stoppa nödvändiga infrastrukturinvesteringar i Stockholmsregionen, trots att Socialdemokraterna är för dem.

För ett par veckor sedan publicerade Företagarna en märklig undersökning som lyfte ett enskilt förslag från MP som råkade vara företagarvänligt, utan att ta hänsyn till partiets företagarfientliga politik i övrigt. Det ska tilläggas att även Vänsterpartiet hyllades i samma undersökning. Det borde säga allt. Denna undersökning är sannolikt skälet till miljöpartiets nyväckta intresse för att exploatera företagarfrågorna. Men det räcker knappast långt.
- - -
Andra intressanta bloggar om , , , , , , , , , ,

2 kommentarer:

Anonym sa...

Miljöpartiet som företagarparti? Vilken skämt. Jag skulle blivit tvungen att slå igen min firma förlängesen om de styrt.

Daniel sa...

Att Mp ska bli småföretagarparti är lite som pyromanen som funderar på att bli brandman...